291.530 occasions Duitsland inclusief alle invoerkosten

Het Nederlandse aanbod aan jongere occasions laat al jaren te wensen over. Reeds geruime tijd schiet in ons land het aantal verkochte nieuwe auto’s (dat vanzelfsprekend nauw samenhangt met het beschikbare aantal jonge gebruikte exemplaren) tekort. De crisis heeft deze situatie nog verergerd. Wij Nederlanders kopen auto’s  in Nederland nu eenmaal liever ‘met de kop eraf’. Maar met de grote vraag naar gebruikte auto’s van niet meer dan een paar jaar oud ontstaat een nieuw probleem: een vraag die het aanbod overstijgt.

Over de grens kijken naar een occasion

Door de gespannen marktsituatie is men zich in Nederland – dit betreft zowel de professionele handel als particulieren – in toenemende mate gaan richten op het buitenland, en dan in het bijzonder Duitsland. De Duitse automarkt geeft een totaal ander beeld dan de Nederlandse; er worden verhoudingsgewijs meer nieuwe auto’s verkocht, mede doordat de prijzen er lager zijn. Hierdoor is er ook meer aanbod van jongere occasions. Ook hiervan is het prijsniveau aantrekkelijker dan voor vergelijkbare auto’s in Nederland. Tel hierbij op dat de economische grenzen in Europa voor een belangrijk deel zijn verdwenen, en iedereen kan begrijpen welke kansen de Duitse automarkt biedt.

Doorstroming Duitse tweedehands auto's naar de handel

Veel uit Duitsland geïmporteerde auto’s vinden hun weg naar de showrooms van dealers en handelaren. De economische winst die met deze auto’s wordt behaald komt vooral terecht in de zakken van de desbetreffende verkopers. Het grootste voordeel voor de klant is dat de prijzen door het toenemende aanbod enigszins zijn gedaald en het aanbod weer iets is toegenomen. Maar waarom zou u als particulier met deze marginale voordelen genoegen nemen als alle wegen openliggen om zelf uw auto uit Duitsland te importeren?

Misschien ziet u er tegen op om zelf op de Duitse occasionmarkt naar een auto op zoek te gaan. Tot voor kort kwam er ook wel wat bij kijken: het internet ontploft zo ongeveer als u op Duitse autosites naar een geschikte auto zoekt. Bovendien kunt u vaak niet in één oogopslag zien of het bedrijf dat een bepaalde auto aanbiedt wel vertrouwd genoeg is om mee in zee te gaan, om maar te zwijgen over het oerwoud van regels en bijkomende kosten die met de import van een auto zijn gemoeid.

Handige zoekmodule: occasions Duitsland inclusief alle invoerkosten

Das Import begrijpt dat u als niet-ervaringsdeskundige gereserveerd kunt staan tegenover de eigen import van een gebruikte auto uit Duitsland. Daarom komt het bedrijf u te hulp met een uitgebreide dienstverlening die u bij een dergelijke onderneming belangrijke steun biedt. Van oudsher – we spreken inmiddels over meer dan tien jaar – kan Das Import u delen van of zelfs het gehele importtraject uit handen nemen. Ook het berekenen van de BPM, de belangrijkste aller importkosten, behoort tot de standaard dienstverlening; dit laatste doet men zelfs gratis en geheel vrijblijvend.

Een recent wapenfeit dat de klantvriendelijkheid van Das Import eens en temeer onderstreept, is de zoekmodule op de website van Das Import. Op deze zoekpagina kan worden gezocht in een uitgebreid bestand van circa 200.000 gebruikte auto’s op de Duitse markt. De tour de force van de pagina is de integratie van een uiterst realistische prijsindicatie van de auto ná verrekening van alle bijkomende invoerkosten. Hiervoor wordt onder meer door middel van een geavanceerd algoritme een betrouwbare berekening van het BPM-tarief gemaakt. Voor de consument is de zoekmodule hierdoor een uniek en waardevol hulpmiddel geworden bij het succesvol zoeken naar een goede occasion uit Duitsland. Zeker in combinatie met het overige pakket aan diensten helpt Das Import de Nederlandse consument als geen ander bij het met een maximale besparing uit Duitsland halen van een jonge gebruikte auto.

Via onderstaand zoekformulier doorzoekt u ons aanbod van Duitse occasions inclusief invoerkosten en BPM.

Vorige Volgende
Bekijk alle referenties
Bekijk alle import autos

Stappenplan auto importeren

1. Aankoop
2. Transport
3. RDW
4. Douane
5. Inbouw
6. Rijklaar