Een elektrische auto importeren wint steeds meer aan populariteit. De elektrische auto wordt steeds gewilder onder zowel particuliere als zakelijke rijders. De kosten in aanschaf worden lager en u betaalt geen wegenbelasting op een elektrische auto. Daarnaast profiteert u als zakelijke rijder van een lage bijtelling. Met een thuislaadpaal hoeft u daarnaast nooit meer langs het tankstation.
Wilt u een elektrische auto of een hybride auto importeren? Dan bent u bij Das import aan het juiste adres. Wij bezitten over de benodigde kennis om het proces voor u in goede banen te laten verlopen.
Elektrische auto's stoten geen CO2 uit en zijn daardoor vrijgesteld van BPM. BPM berekenen is dus niet nodig voor het importeren van een nieuwe of gebruikte elektrische auto. Ondanks dat er geen BPM op een elektrische auto zit, is het toch interessant een dergelijke auto uit Duitsland te importeren.
In Duitsland is er door de grotere markt veel keuze in elektrische auto’s. Dit zorgt er voor dat er veel auto’s beschikbaar zijn met uitrustingen die niet altijd in Nederland beschikbaar zijn. Ook heeft het grote aanbod in Duitsland een positief effect op de prijzen. De goedkoopste elektrische auto vindt u bij Das Import!
De populariteit van elektrische auto’s onder de leaserijders in Nederland zorgt ervoor dat auto’s veelal worden besteld met het oog op de bijtelling. Dit zorgt er helaas vaak voor dat de auto’s minder goed uitgerust worden dan mogelijk is. De Duitse markt biedt u de mogelijkheid een dergelijke auto aan te schaffen met een betere uitrusting dan de Nederlandse versies, voor een schappelijker bedrag!
De bijtelling van een elektrische auto bij import wordt berekend vanaf de eerste toelating van de auto. De bijtelling geldt vervolgens voor 5 jaar vanaf de eerste toelating. Voorbeeld: de eerste toelating van een auto is 5-5-2019. In 2019 gold een bijtellingstarief van 4% op elektrische auto’s tot een cataloguswaarde van €50.000 en daar boven een tarief van 22%. Heeft de auto die u aanschaft een cataloguswaarde lager dan €50.000 dan is uw bijtellingtarief 4% tot 5-5-2024.
De cataloguswaarde van een elektrische importauto wordt berekend aan de hand van de vergelijkbare nieuwwaarde van een Nederlandse auto. Zal de waarde een nieuw geleverde Nederlandse auto €38.000 euro bedragen, dan zal de importequivalent dezelfde cataloguswaarde hebben bij import.
Wij kunnen u ook adviseren over de benodigde laadkabels die u nodig heeft voor het laden in Nederland. Belangrijk om te weten is Nederland flink voor loopt ten opzichte van Duitsland als het gaat om de mogelijkheden tot het publiek laden van uw auto, dit zal wezenlijk geen verschil maken wanneer u een auto in Duitsland aanschaft, maar kan in sommige gevallen wel betekenen dat niet iedere auto geleverd wordt met de kabels die u nodig heeft om in Nederland bij de publieke laadpaal te laden. Das Import kan u voorzien van de juiste laadkabels. Ook heeft Das Import de juiste infrastructuur om uw auto op juiste manier op te laden zodat uw auto volledig opgeladen afgeleverd kan worden.
Om het volledige potentieel van uw elektrische auto te benutten moet uw auto worden opgeladen met een laadpaal. De meegeleverde thuislaadkabel kan op den duur schade aan uw accupakketten opleveren en door de grote hoeveelheid spanning die hier doorheen loopt kunnen de kabels erg warm worden met alle risico’s van dien. Daarnaast moet bij de thuislaadkabels de stroom worden omgevormd wat zorgt voor een verlies van ongeveer 10%. Das Import heeft een partnerschap met een gerenommeerde Nederlandse partij die u kan adviseren en voorzien van de juiste thuislaadpaal oplossing in uw specifieke situatie. Zo kunt u met een gerust hart op een zo effectief mogelijke manier uw auto thuis opladen.
Wanneer u een auto in het buitenland vindt kunt u gebruik maken van de Nederlandse Sepp regeling. Hierbij kunt u tot €3.350 subsidie krijgen op een volledig elektrische auto die binnen de voorwaarden valt. Das Import heeft de mogelijkheid om de auto op de juiste manier te leveren zodat u in aanmerking kan komen voor deze subsidie bij het importeren van een elektrische auto.
In Duitsland maakt men gebruik van de BAFA premie. Wanneer een auto meer dan 6 maanden op Duits kenteken staat is deze subsidie volledig toegekend. Mocht een auto binnen 6 maanden geëxporteerd worden naar het buitenland is de verkopende partij de BAFA premie nog verschuldigd. Veel Duitse partijen adverteren de auto inclusief de nog niet volledig toegekende BAFA premie. Dit maakt voor een Duitse koper geen verschil wanneer de auto in Duitsland blijft. Echter kan dit betekenen dat de prijs van een geadverteerde auto kan afwijken wanneer deze naar het buitenland wordt verkocht. Graag adviseert Das Import u hier over.
Het maakt niet uit welke auto u interessant vindt, Das Import kan voor u elke auto importeren ongeacht het merk. Onder andere elektrische auto’s van de merken Audi, Skoda, Tesla, Ford, Volkswagen zijn alle beschikbaar op onze site. Populaire modellen zijn bijvoorbeeld de Audi etron, Audi etron GT, Audi etron GT RS, Porsche Taycan, Mercedes-Benz EQC 400 en de BMW i3
Start hieronder direct uw zoektocht.