Een tweedehands auto kopen in Duitsland kan u een flinke besparing opleveren. De grootste besparingen liggen in de leeftijdscategorie van zes tot 36 maanden oud, maar ook daarbuiten kan het lonen een auto te kopen in Duitsland. Naast de kosten overweging maakt het veel grotere aanbod van tweedehands auto's in Duitsland dat het voor de Nederlander interessant is om een Duitse occasion te kopen en deze auto te importeren. De auto-industrie is als, bijna letterlijk, de motor van de economie in Duitsland natuurlijk de nationale trots van het Duitse volk. Het is daarom niet verwonderlijk dat auto's in Duitsland over het algemeen beter zijn uitgerust dan in Nederland en goed worden onderhouden. Ook is er veel aanbod van jong gebruikte auto's met lage kilometerstanden die extra interessant zijn om te importeren.
Das Import heeft honderden importauto's uit Duitsland geïmporteerd van nog geen jaar oud met 10 tot 20 duizend kilometer op de teller voor totaalprijzen inclusief alle importkosten van gemiddeld 40 procent onder de Nederlandse nieuwwaarde. Naast het feit dat om voornoemde redenen de kans aanzienlijk groter is dat u in Duitsland een auto vindt die voldoet aan uw wensen, valt er dus veel geld te besparen door uw volgende auto in Duitsland te kopen.
Via diverse Duitse autosites kunt u het aanbod van tweedehands auto's in Duitsland online bekijken. Dat kan op verzamelwebsites zoals Mobile.de en Autoscout24.de of direct op de websites van de automerken zelf voor officiële merkdealer occasions. Dit laatste aanbod doorzoekt u ook op onze website via onderstaand zoekformulier. Daarbij worden de prijzen echter direct inclusief BPM en importkosten getoond zodat u direct weet waar u ongeveer aan toe bent qua kosten.
Als u zelf online een auto heeft gevonden in Duitsland die u wilt kopen wilt u waarschijnlijk weten wat de totale kosten zullen zijn van het importeren van de auto. De voornaamste kosten om rekening mee te houden, naast de koop van de auto zelf uiteraard, zijn hierbij doorgaans de af te dragen BPM, de importkosten en de kosten voor het transport van de te importeren auto. Wij kunnen voor de meeste auto's direct online een indicatie afgeven van deze kosten als u een weblink van een advertentie invoert in het formulier verder op deze pagina.
Via onderstaande module doorzoekt u 219.648 importauto's vanaf 2012 en jonger. Alle getoonde auto's zijn afkomstig van officiële merkdealers in Duitsland.
Doorzoek het aanbod:
Getoonde prijzen zijn inclusief BPM en importkosten maar nog vóór eventuele onderhandelingskorting bij de koop in Duitsland. De BPM berekening is voorts een geautomatiseerde berekening op basis van de afschrijvingstabel van de Belastingdienst. Een handmatige BPM berekening o.b.v. een waardebepaling leidt voor jonge auto's vaak tot een lager rest-BPM bedrag. Vraag hiertoe een offerte aan bij een getoonde auto.
Overweegt u een auto kopen in Duitsland en wilt u weten wat de invoerkosten zullen zijn? Voer hieronder de URL in van een Duitse geadverteerde auto en krijg direct online een BPM indicatie en een totaalprijs waarvoor wij de desbetreffende auto kunnen importeren.
Heeft u een auto gevonden op het internet? Voer hieronder de weblink van de advertentie in voor een online BPM indicatie en overzicht van de te verwachten importkosten.
Al onze geautomatiseerde berekeningen zijn op basis van de afschrijvingstabel van de Belastingdienst. Een handmatige BPM berekening o.b.v. een waardebepaling leidt voor jonge auto's vaak tot een lager rest-BPM bedrag. Vraag hiertoe een offerte aan bij een getoonde berekening. Daarnaast kunnen wij indien u gebruik maakt van onze fullservice dienstverlening ook voor u onderhandelen over de koopprijs van de auto in Duitsland om zo mogelijkerwijs nog een korting voor u te realiseren om de koop nog aantrekkelijker te maken.
Als u niet via onze website of de websites van de officiële merkdealers zoekt, dient u er wel rekening mee te houden dat er ook veel aanbod van particulieren en niet altijd even betrouwbare handelaren tussen zit. Wij raden in ieder geval af zaken te doen met particuliere aanbieders (privatanbieters) omdat de afhandeling met particulieren in het buitenland te veel haken en ogen heeft en ook risico’s met zich mee brengt. Dit heeft dan met name betrekking op de betaling en transport maar ook op de historie en de staat van de auto en een verhoogd risico op fraude met bijvoorbeeld valselijk geadverteerde auto's. Ook zullen wij niet met iedere willekeurige handelaar in zee willen gaan. Onze diensten transport, aankoopafwikkeling (onderdeel van onze auto import pakketten) en de optionele aankoopkeuring kunnen wij niet aanbieden voor particulier aangeboden auto’s omdat wij in beginsel geen zaken doen met buitenlandse privé-aanbieders. U kunt een dergelijke auto wel zelf kopen in het buitenland en vervolgens met een tijdelijk kenteken naar Nederland overrijden. Vervolgens kunnen wij uiteraard wel voor u de auto invoeren bij de RDW / Douane onder ons Basis auto import pakket.
Als u definitief besluit tot het aankopen van de auto over te gaan in Duitsland zijn er een aantal zaken van belang.
Let ten eerste bij het kopen van een hele jonge tweedehands auto in Duitsland goed op de leeftijd en de kilometerstand. Dit kan namelijk implicaties hebben voor de BPM en/of de BTW. In de regel is het om BPM voordeel te behalen van belang auto's met minimaal 3.000 km. uit te zoeken en een eerste buitenlandse toelating. Indien u hier geen rekening mee houdt zult u voor de volledige bruto-BPM zonder afschrijving worden aangeslagen bij het importeren van de auto.
Auto's van ouder dan zes maanden en met minimaal 6.000 km. op de teller hebben voorts geen last van Nederlandse BTW heffing wat een voordeel van 2% op kan leveren wanneer u de auto privé wilt gaan rijden. Dit is echter niet zaligmakend want in sommige gevallen is het onder de eindstreep tóch voordeliger een auto in Duitsland te kopen die niet aan deze criteria voldoet en de Nederlandse BTW te voldoen. Voor zakelijke gebruikers is dit punt sowieso niet van belang. Op de pagina minimum leeftijd en kilometerstand vindt u meer informatie over deze twee onderwerpen die van belang zijn bij het kopen van een auto in Duitsland.
Verder kan de BTW (Mehrwertsteuer / MwSt.) van belang zijn bij het kopen van een auto in Duitsland. Wanneer u de auto zakelijk wilt gaan rijden in Nederland is het van belang dat u ook een BTW-auto uitkiest in Duitsland (Mehrwertsteuer ausweisbar) en geen marge-auto. U kunt dan in eerste instantie rekenen met de prijs excl. de Duitse BTW (netto preis). Bij invoer bent u de Nederlandse, tegenwoordig hogere, BTW verschuldigd maar deze kunt u verrekenen in uw aangifte voor de omzetbelasting. Indien u gebruik maakt van ons Premium of Premium + import pakket dan kan Das Import de aan te kopen auto intracommunautair verwerven en na invoer aan u leveren als BTW auto zonder dat u zich hiervoor in de fiscale materie hieromtrent hoeft te verdiepen. Wij doen dit dagelijks en hebben onze “Verklaring omtrent de hoedanigheid van belastingplichtige” klaar liggen om dit snel en efficiënt voor u uit handen te nemen. Als particuliere afnemer kunt u altijd rekenen met de prijs incl. de Duitse BTW (bruto preis) voor zover het een BTW-auto betreft en geen marge-auto. Er dient dan wel rekening te worden gehouden met voornoemd aandachtspunt in relatie tot de BTW dat geldt voor jonge auto's en/of auto's met een lage kilometerstand.
U kunt er voor kiezen de in te voeren auto eerst te bekijken bij de verkopende partij en een proefrit te maken. De meeste van onze klanten kopen de te importeren auto echter op afstand, veelal in combinatie met een aankoopkeuring (meer daarover hieronder). Vaak zijn dit jonggebruikte auto's van merkdealers die dikwijls ook nog onder de Europees geldende fabrieksgarantie vallen. Bij een koop op afstand is het in ieder geval van groot belang dat u de juiste inschatting maakt omtrent de betrouwbaarheid van de verkopende partij. Het veiligste daarbij is om zo veel mogelijk te proberen zaken te doen met officiële merkdealers, maar er zijn ook genoeg betrouwbare kleinere handelaren. Daarnaast zullen er een aantal zaken gericht moeten worden onderzocht en moeten worden vastgelegd zodat u een juist beeld kunt vormen omtrent de staat van de auto en u tevens een zaak vormt om discussies achteraf zo veel mogelijk te voorkomen. Denk hierbij aan het in kaart brengen van of de auto ongeval vrij is, er gebreken of reparaties bekend zijn en van welke aard eventueel, of de auto opvallende gebruikerssporen heeft, wat de staat van de velgen is, wanneer de laatste servicebeurt is uitgevoerd, de aanwezigheid van alle benodigde documenten, etc. De antwoorden op voornoemde vragen geven een beter beeld dan wat u enkel uit de advertentie kunt opmaken. Vervolgens kunt u de afweging maken om zelf naar Duitsland af te reizen en de auto te bekijken of eventueel aanvullend een aankoopkeuring uit te voeren.
Indien u gebruik maakt van onze dienst voor aankoopafwikkeling (onderdeel van onze Premium en Premium + import pakketten) zullen wij u al voornoemd contact uit handen nemen, een check doen op de voertuighistorie en de aanwezigheid van alle benodigde auto import documenten zoals: Kenzeichen Teil I + II, Übereinstimmungsbescheinigung / Certificaat van Overeenkomst, onderhoudsboekje, etc., het koopcontract controleren, de aankooponderhandeling doen (indien wenselijk, wij berekenen u hiervoor 15% van de gerealiseerde onderhandelingskorting) en indien wenselijk de betaling aan Duitse dealer verzorgen (optioneel, tegen meerprijs).
Indien u de te importeren auto zakelijk wilt gaan rijden kan Das Import de auto intracommunautair verwerven en na invoer aan u leveren als BTW auto.
Wij doen voornoemde zaken dagelijks en hebben hier door de jaren heen geoptimaliseerde procedures voor ontwikkeld.
Voor maximale zekerheid bij het kopen van een tweedehands auto in Duitsland kunt u er voor kiezen een onafhankelijke technische aankoopkeuring te laten uitvoeren. Wij kunnen dit eventueel voor u laten uitvoeren.
Overweegt u een auto te kopen in Duitsland en deze naar Nederland te importeren? Wellicht kunnen wij u interesseren in onze auto import dienstverlening. Wij bieden onze dienstverlening aan in onderstaande pakketten.
Diensten Dit is ons meest basale import pakket. Dit pakket neemt u af wanneer u ervoor kiest om de auto zelf aan te kopen bij de verkopende partij en deze zelf naar
Nederland te rijden. Het Basis import pakket gebruikt u dus wanneer u uitsluitend ontzorgd wilt worden bij de registratie in Nederland. LET OP: bij de keuze voor het Basis import pakket moet u er rekening mee houden dat u zelf nog additionele
kosten zal moeten maken. Denk aan kosten voor een tijdelijk 5-daags kenteken voor het overrijden van de auto, brandstofkosten, vervoer voor de heenreis en
natuurlijk ook een hoop tijd. Daarnaast dient u formeel bij het zelf overrijden van een auto op buitenlands kenteken ook eerst een "vrijstelling voor BPM en
motorrijtuigenbelasting bij kortstondig gebruik" aan te vragen en is uw voertuig nog niet allrisk te verzekeren zonder Nederlands kenteken. Import pakket Import pakket Import pakket De basis van onze dienstverlening is het invoeren van de auto bij de RDW. Wanneer de te importeren auto in Nederland is aangekomen zal deze bij de RDW moeten worden ingevoerd. De in te voeren auto zal daar normaliter fysiek voor langs de RDW moeten voor een keuring. Door de grote hoeveelheid auto's die wij invoeren komt de RDW bij ons echter keuren op locatie. Dit betekent dat wij niet in uw auto heen en weer hoeven te rijden van en naar een RDW keuringsstation en dat wij iedere werkdag uw auto direct kunnen invoeren zonder wachttijd (particuliere afspraken worden daarentegen vaak minimaal drie weken vooruit gepland bij de RDW keuringsstations). Voor slechts 200,- excl. BTW regelen wij al het papierwerk en wordt uw importauto binnen één werkdag ingevoerd bij ons op locatie door de RDW. Voor het invoeren van de auto dient u rekening te houden met 139,05 excl. BTW aan kosten voor RDW leges, recycling en tenaamstelling van de auto. Van dit bedrag is 98,13 vrijgesteld van BTW. Over de overige 40,92 wordt 21% BTW berekend. Na de RDW keuring en registratie zal er voor de inklaring van de auto aangifte van de BPM moeten worden gedaan bij de Belastingdienst. Hiervoor zal een BPM aangifte rapport moeten worden opgesteld. Voor slechts 60,- excl. BTW zullen wij daartoe alle opties van de desbetreffende auto in kaart brengen en deze, op basis van de bij deze opties behorende nieuwprijzen, bij elkaar optellen en vermeerderen met de basisprijs van het desbetreffende merk / model om tot een oorspronkelijke nieuwprijs te komen van de te importeren auto. Vervolgens zullen we op basis daarvan en op basis van de overige specifieke variabelen zoals CO2-uitstoot e.d. een exacte en volledig onderbouwde af te dragen rest-BPM berekenen en aangeven. Wanneer u gebruik maakt van onze dienstverlening zullen wij uw geïmporteerde auto altijd uitrusten met luxe kentekens met zogeheten opzetletters. In tegenstelling tot de standaard kentekenplaten, waarbij de letters in de kentekenplaat worden geperst, worden bij luxe kentekens de letters op de kentekenplaat gelegd. Dit geeft een mooi effect en is in onze optiek onmisbaar op iedere auto uit het hogere segment. De kosten hiervoor bedragen 39,50 excl. BTW voor twee kentekenplaten. Doordat auto’s na een open transport vaak erg vies zijn en wij de staat bij binnenkomst goed willen vastleggen, zullen wij bij aankomst van uw auto deze een basis handwasbeurt geven. Dit houdt in dat wij de auto volledig zullen wassen met professionele producten. Dit gebeurt met de hand om wasstraatkrassen te voorkomen. Wij rekenen hiervoor 30,- excl. BTW. Na het invoeren van de auto hebben de RDW en de Belastingdienst gecombineerd gemiddeld ca. vijf tot negen werkdagen nodig voor het aanmaken van een kentekenbewijs. Tijdens deze periode wordt de auto gestald in een zwaar beveiligde autoshowroom met onder meer gepantserde overheaddeuren, antirampalen, camerabewaking met meldkamer, alarmsysteem met meldkamer en een veiligheidshek. Wij rekenen hiervoor 40,- excl. BTW aan stallingskosten. Hoewel wij nauwelijks rijden met auto’s van onze klanten, komt het toch voor dat er korte stukjes gereden moeten worden. Bijvoorbeeld een paar meter van de trailer af over ons terrein naar onze showroom. Hiervoor is een verzekering noodzakelijk. Wij hebben hiervoor een allrisk verzekering om alle risico’s, hoe klein ook, uit te sluiten. Wij belasten hier een forfaitair bedrag van 25,- excl. BTW voor door. Voor het transport en de stalling van de auto bieden wij een optionele allrisk verzekering aan. Het transport is verzekerd conform “de algemene vervoerscondities AVCM, AVC en CMR voor open transport per oplegger” zoals gebruikelijk in de branche. Dit houdt in een verzekerd bedrag per kilogram wat, afhankelijk van de waarde van uw auto, kan neerkomen op onderverzekering. Wij bieden echter via een externe verzekeraar een aanvullende dekking aan waarmee schade tijdens transport voor het volledige aankoopbedrag gedekt is (met uitzondering van steenslag of hagelschade tijdens het open transport). Met deze verzekering is de auto tevens allrisk gedekt bij aankomst in Nederland zolang deze geparkeerd staat in het bedrijfspand van Das Automotive te Zaandam. De kosten voor deze aanvullende verzekering zijn 75,- excl. BTW. Indien u er voor kiest de auto pas te verzekeren als er een Nederlands kenteken bekend is, is dit uw eigen risico. Voor het sluiten van de uiteindelijke verzekering van de auto brengen wij u graag in contact met een partner waar wij mee samenwerken. Zij kunnen u een concurrerende verzekeringsofferte doen voor een allrisk dekking op basis van de aanschafwaarde van de auto in plaats van de nieuwwaarde. Dit resulteert in een scherpere premie die mogelijk interessant is voor u. Aankoopafwikkeling & nazorg: Aankoopafwikkeling Optioneel, prijsonderhandeling Nazorg LET OP: wij bieden onze diensten voor transport en aankoopafwikkeling, welke onderdeel uitmaken van ons Premium en Premium + import pakket, niet aan voor auto’s die particulier worden aangeboden (“Privatanbieters”) en slechts beperkt voor auto’s die niet bij officiële merkdealers geadverteerd staan en/of ouder dan tien jaar zijn. Transport: LET OP: wij bieden onze diensten voor transport en aankoopafwikkeling, welke onderdeel uitmaken van ons Premium en Premium + import pakket, niet aan voor auto’s die particulier worden aangeboden (“Privatanbieters”) en slechts beperkt voor auto’s die niet bij officiële merkdealers geadverteerd staan en/of ouder dan tien jaar zijn. In onze ervaring kleven er te veel risico’s aan het aankopen van dit soort auto’s op afstand. U kunt dergelijke auto’s met ons Basis import pakket uiteraard wel door ons laten invoeren bij de RDW nadat u de auto zelf heeft overgereden naar Nederland (al dan niet in combinatie met een tijdelijk 5-daags kenteken) of u kunt gebruik maken van een door ons opgesteld BPM aangifterapport. 15 punten aankomstcheck: 1. Registratie kilometerstand 2. Brandstofpeil / laadniveau / laadkabels 3. Sleutels 4. Aanwezigheid vloermatten 5. Aanwezigheid hoedenplank 6. Beschadigingen exterieur 7. Taalinstellingen 8. Profiel banden 9. Aanwezigheid sleutel/slotbout 10. Aanwezigheid bandenreparatie set 11. Aanwezigheid reservewiel 12. Aanwezigheid gevarendriehoek 13. Aanwezigheid garantiedocumenten 14. Controle geldigheid APK 15. Controle meldingen dashboard 30 punten aankomstcheck: 16. Motorolie 17. Ruitensproeiervloeistof 18. Koelvloeistof 19. Visuele inspectie koelsysteem 20. Ruitenwissersbladen 21. Onderhoudsbehoefte 22. Accu en klemmen 23. Beschadigingen interieur 24. Werking verlichting 25. Werking stoelverwarming 26. Werking airco 27. Aanwezigheid SD Kaart navigatie 28. Bandenspanning 29. Storingsgeheugen 30. Ruiten Bovengenoemd transport betreft een verzameltransport. De geboden prijs is alleen rendabel als er een zo efficiënt mogelijke route gereden kan worden met doorgaans minimaal zes tot acht te vervoeren auto’s per oplegger. Om deze reden is de doorlooptijd waar wij naar streven voor dit transport maximaal 10 werkdagen vanaf het moment dat de auto klaar staat om afgehaald te worden bij de verkopende partij in Duitsland tot aan dat deze wordt afgeleverd bij ons in Zaandam. Wilt u dit versnellen om eerder te beschikken over uw auto dan kunnen wij tegen een meerprijs van 150,- excl. BTW een versneld transport aanbieden waarbij de voornoemde doorlooptijd gehalveerd wordt naar maximaal 5 werkdagen vanaf het moment dat de auto klaar staat om afgehaald te worden bij de verkopende partij in Duitsland tot aan dat deze wordt afgeleverd bij ons in Zaandam (waarna de auto bij ons op locatie nog ingevoerd zal moeten worden). Voor een aflevering van uw auto in absolute showroom staat bieden wij een professionele poetsbeurt aan. Met een professionele poetsbeurt wordt de lak gepolijst, terug gebracht naar originele staat en zal de glans maximaal terug komen in de lak. Ook bij jong gebruikte auto’s zit er vaak al snel vuil in de lak vast en is de lak ruw of zijn er lichte (wasstraat)krassen zichtbaar. Na deze behandeling zal de lak weer glad en stralend zijn. Ook de binnenkant van de auto wordt met deze behandeling professioneel gereinigd. Aan het eind van de behandeling zal er een coating over de lak worden gedaan zodat de lak drie tot vijf maanden verzegeld is en beschermd wordt tegen vuil en weersomstandigheden. Hierdoor zal de auto na deze behandeling tevens makkelijker schoon te houden zijn. Wij bieden deze behandeling voor 250,- excl. BTW en kunnen deze zonder vertraging voor de aflevering uitvoeren in de tijd dat de auto gestald staat in afwachting van het kenteken.
Import pakketten
optioneel
Het aanschaffen van een auto in Duitsland kent veel voordelen maar ook wel een aantal mogelijke valkuilen. Fouten kunnen al snel duur uitpakken en dat wilt u natuurlijk voorkomen. Voor 150,- excl. BTW helpen wij u als ervaringsdeskundige en kunt u in ieder geval een hoop risico’s uitsluiten of minimaliseren.
De aankoopafwikkeling houdt in dat wij al het benodigde Duitse dealer contact voor u voeren, navraag bij de verkoper doen naar de voertuighistorie en de aanwezigheid van alle benodigde auto import documenten en nog wat belangrijke zaken controleren. Ook wanneer u zelf de koop al heeft georganiseerd en gebruik wilt maken van het Premium of Premium + pakket kunnen wij in contact treden met de verkopende partij en aan de hand van de koopovereenkomst alles navragen.
Wij kunnen ook de prijsonderhandeling voor u doen. Wij rekenen hiervoor 15% van de gerealiseerde onderhandelingskorting. Zo weet u zeker dat ook wij belang hebben voor de beste prijs voor u.
Onze dienstverlening stopt niet per se bij het importeren van uw auto. Als u kiest voor het Premium of Premium + pakket bieden wij standaard ook een zekere nazorg indien dat nodig zou zijn. Mocht u ondersteuning nodig hebben in de communicatie met de verkopende partij of lokale merkdealer bijvoorbeeld over garantiezaken en dergelijke, dan helpen wij u hier vrijblijvend mee. Als er dus bijvoorbeeld onverhoopt iets kapot zou gaan aan uw auto en u dit onder de garantie kan claimen dan helpen wij u met alle communicatie. In de meeste gevallen kan dit overigens gewoon in Nederland bij de merkdealer. Soms zijn er echter andere situaties denkbaar waarin contact met de verkopende partij noodzakelijk is en daar helpen we u dan graag bij.
Voor één vaste prijs van 550,- excl. BTW voor geheel Duitsland transporteren wij uw auto per oplegger van de Duitse verkoper naar Nederland (locatie Zaandam). Na aflevering in Nederland zal uw auto bij ons worden gestald en zullen wij uw importauto binnen één werkdag invoeren. Dit transport betreft een verzameltransport. De geboden prijs is alleen rendabel als er een zo efficiënt mogelijke route gereden kan worden met doorgaans minimaal zes tot acht te vervoeren auto’s per oplegger. Om deze reden is de doorlooptijd waar wij naar streven voor dit transport maximaal 10 werkdagen vanaf het moment dat de auto klaar staat om afgehaald te worden bij de verkopende partij in Duitsland tot aan dat deze wordt afgeleverd bij ons in Zaandam. Wilt u dit versnellen om eerder te beschikken over uw auto dan kunt u het beste tegen een kleine meerprijs ons versneld transport afnemen.
Bij aankomst van uw auto op onze locatie in Zaandam zullen wij voor 40,- excl. BTW uw auto op onderstaande 15 punten controleren. Wij doen dit om te controleren of uw auto conform de afspraken met de verkopende partij is geleverd vanuit Duitsland. Dit is dus geen aankoop keuring.
Bij binnenkomst van uw import auto registreren wij de kilometerstand en vergelijken wij deze met de overeengekomen kilometerstand uit het Duitse koopcontract.
Bij binnenkomst registreren wij het brandstofpeil van uw import auto of, wanneer het een elektrische auto betreft, het laadniveau van de accu. Wanneer uw import auto over te weinig brandstof of actieradius beschikt zullen wij met uw toestemming uw auto tanken of opladen (tegen doorbelasting van de kostprijs). Bij elektrische en hybride auto's controleren wij tevens op de aanwezigheid van laadkabels.
Controleren hoeveel sleutels bij uw import auto zijn meegeleverd.
Controleren of alle vloermatten zijn meegeleverd.
Controleren of uw auto dient te beschikken over een hoedenplank en of deze is meegeleverd indien van toepassing.
Nadat uw importauto bij ons op locatie is afgeleverd wordt deze direct (met de hand) gewassen. Dit is noodzakelijk voor het nalopen van de auto op eventuele schades. Het exterieur wordt volledig gecontroleerd en rondom gefotografeerd.
De taalinstelling van uw auto wordt van Duits naar Nederlands omgezet.
Veiligheid staat voorop en daarvoor is het belangrijk dat uw banden de juiste profieldiepte hebben. Daarom vragen wij dit in het aankooptraject al op bij de verkopende partij. Bij binnenkomst op onze locatie zullen wij dit controleren.
Controleren of de sleutel/slotbout van uw velgen aanwezig is, indien van toepassing.
Controleren op de aanwezigheid van een reparatieset, indien van toepassing.
Controleren of er een reservewiel aanwezig is, indien van toepassing.
Controleren op de aanwezigheid van een gevarendriehoek.
Controleren of de bijbehorende garantiepapieren aanwezig zijn bij uw auto, indien garantie van toepassing is.
Controleren of de Duitse TÜV papieren aanwezig zijn en of uw auto beschikt over een geldige APK.
Controleren op eventuele storingsmeldingen in het dashboard van uw auto.
Bij aankomst van uw auto op onze locatie in Zaandam zullen wij uw auto, naast op de 15 punten uit de 15 puntencheck, tevens controleren op onderstaande 15 additionele controle punten. Hiervoor rekenen wij 75,- excl. BTW. Wij doen dit om te controleren of uw auto conform de afspraken met de verkopende partij is geleverd vanuit Duitsland. Dit is dus geen aankoop keuring.
Oliepeil controleren.
Ruitensproeiervloeistofpeil controleren.
Koelvloeistofpeil controleren.
Visuele controle koelsysteem.
Staat van de ruitenwissersbladen controleren.
Controleren onderhoud en servicemeldingen.
Staat van de accu en accuklemmen controleren.
Controleren op beschadigingen aan het interieur.
Controleren of alle lichten van uw auto naar behoren functioneren.
Controleren of de stoelverwarming naar behoren functioneert.
Controleren of het airco systeem naar behoren functioneert.
Controleren of de SD kaart (of CD / DVD) van het navigatie systeem aanwezig is, indien van toepassing.
Controleren bandenspanning en indien nodig op de juiste spanning brengen.
Uitlezen van het storingsgeheugen van uw auto en, indien van toepassing, controleren of de getoonde meldingen correct zijn verholpen.
De ramen van uw auto controleren op beschadigingen.
optioneel
optioneel optioneel
incl. BTW
624,99
1611,14
2137,49
533,55
1348,55
1783,55
91,44
262,59
353,94
-11,15
-137,50
624,99
1599,99
1999,99
Wellicht ook interessant: