Lexus importeren
Een Lexus importeren uit Duitsland kan een aanzienlijke besparing opleveren. Het grootste voordeel is gelegen in de leeftijdscategorie van zes tot 36 maanden oud, maar ook daarbuiten kan het lonend zijn om een Lexus uit Duitsland in te voeren.
Naast de kosten overweging maakt het grote aanbod van tweedehands Lexus's in Duitsland dat Lexus een interessant automerk is om te importeren. Auto's zijn in Duitsland over het algemeen beter uitgerust dan in Nederland en worden goed onderhouden. Ook is er veel aanbod van jong gebruikte auto's met lage kilometerstanden die interessant zijn om in te voeren naar Nederland. Let u overigens bij het kopen van een tweedehands Lexus in Duitsland goed op de leeftijd en de kilometerstand. Dit kan namelijk implicaties hebben voor de BPM en/of BTW (zie ook: Minimum leeftijd en kilometerstand).
174 Duitse Lexussen incl. BPM en invoerkosten
Om uw zoektocht naar een Lexus uit Duitsland te vergemakkelijken hebben wij onderstaand een actueel aanbod van jong gebruikte Duitse Lexussen voor u uiteengezet (2012 en jonger). Alle prijzen zijn inclusief BPM en invoerkosten. Voor het getoonde bedrag heeft u de auto dus rijklaar op Nederlands kenteken. Heeft u aan andere auto op het oog? Wij rekenen u graag de BPM voor. Lees meer hierover onderaan deze pagina.
Lexus modellen
€ 26.188
incl. BPM, BTW en importkosten
Hybride (Benzine/Elektrisch), 223 PK (164 kW)
CO2-uitstoot: 97 g/km
Kleur: weiss / titaniumweiss
Bekleding:
€ 35.742
incl. BPM, BTW en importkosten
- Geländewagen/SUV
- Automaat
Hybride (Benzine/Elektrisch), 184 PK (135 kW)
CO2-uitstoot: 94 g/km
Kleur: grün / norigrün
Bekleding:
€ 69.136
incl. BPM, BTW en importkosten
Hybride (Benzine/Elektrisch), 313 PK (230 kW)
CO2-uitstoot: 132 g/km
Kleur: schwarz
Bekleding:
€ 31.614
incl. BPM, BTW en importkosten
- Geländewagen/SUV
- Automaat
Hybride (Benzine/Elektrisch), 184 PK (135 kW)
CO2-uitstoot: 94 g/km
Kleur: titaniumsilber
Bekleding:
€ 29.782
incl. BPM, BTW en importkosten
- Geländewagen/SUV
- Automaat
Hybride (Benzine/Elektrisch), 197 PK (145 kW)
CO2-uitstoot: 123 g/km
Kleur: Onyxschwarz
Bekleding:
€ 40.268
incl. BPM, BTW en importkosten
- Geländewagen/SUV
- Automaat
Benzine, 197 PK (145 kW)
CO2-uitstoot: 117 g/km
Kleur: titaniumsilber
Bekleding:
€ 34.754
incl. BPM, BTW en importkosten
- Geländewagen/SUV
- Automaat
Hybride (Benzine/Elektrisch), 313 PK (230 kW)
CO2-uitstoot: 120 g/km
Kleur: Titaniumsilber
Bekleding:
€ 33.536
incl. BPM, BTW en importkosten
- Geländewagen/SUV
- Automaat
Hybride (Benzine/Elektrisch), 155 PK (114 kW)
CO2-uitstoot: 121 g/km
Kleur: Graphitschwarz
Bekleding:
€ 32.374
incl. BPM, BTW en importkosten
Hybride (Benzine/Elektrisch), 218 PK (160 kW)
CO2-uitstoot: 104 g/km
Kleur: Graphitschwarz
Bekleding:
€ 74.751
incl. BPM, BTW en importkosten
- Geländewagen/SUV
- Automaat
Hybride (Benzine/Elektrisch), 309 PK (227 kW)
CO2-uitstoot: 31 g/km
Kleur: Titaniumweiß
Bekleding:
€ 50.640
incl. BPM, BTW en importkosten
Hybride (Benzine/Elektrisch), 345 PK (254 kW)
CO2-uitstoot: 145 g/km
Kleur: Fuijiweiß Glass Flake
Bekleding:
€ 44.039
incl. BPM, BTW en importkosten
- Geländewagen/SUV
- Automaat
Hybride (Benzine/Elektrisch), 197 PK (145 kW)
CO2-uitstoot: 119 g/km
Kleur: grau / basaltgrau
Bekleding:
€ 31.304
incl. BPM, BTW en importkosten
Hybride (Benzine/Elektrisch), 213 PK (157 kW)
CO2-uitstoot: 104 g/km
Kleur: onyxschwarz
Bekleding:
€ 67.209
incl. BPM, BTW en importkosten
- Geländewagen/SUV
- Automaat
Hybride (Benzine/Elektrisch), 262 PK (193 kW)
CO2-uitstoot: 134 g/km
Kleur: Basaltgrau Mica
Bekleding:
€ 36.191
incl. BPM, BTW en importkosten
- Geländewagen/SUV
- Automaat
Hybride (Benzine/Elektrisch), 184 PK (135 kW)
CO2-uitstoot: 94 g/km
Kleur: silber / titaniumsilber
Bekleding:
€ 27.472
incl. BPM, BTW en importkosten
Hybride (Benzine/Elektrisch), 136 PK (100 kW)
CO2-uitstoot: 82 g/km
Kleur: titaniumsilber metallic
Bekleding:
€ 35.865
incl. BPM, BTW en importkosten
- Geländewagen/SUV
- Automaat
Hybride (Benzine/Elektrisch), 184 PK (135 kW)
CO2-uitstoot: 103 g/km
Kleur: schwarz / graphitschwarz
Bekleding:
€ 33.338
incl. BPM, BTW en importkosten
- Geländewagen/SUV
- Automaat
Hybride (Benzine/Elektrisch), 184 PK (135 kW)
CO2-uitstoot: 96 g/km
Kleur: graphitschwarz
Bekleding:
€ 30.953
incl. BPM, BTW en importkosten
Hybride (Benzine/Elektrisch), 136 PK (100 kW)
CO2-uitstoot: 82 g/km
Kleur: tiziablau metallic
Bekleding:
€ 74.460
incl. BPM, BTW en importkosten
- Geländewagen/SUV
- Automaat
Benzine, 243 PK (179 kW)
CO2-uitstoot: 145 g/km
Kleur: obsidiangrau
Bekleding:
Das Import heeft tientallen auto's uit Duitsland geïmporteerd van nog geen jaar oud met 10 tot 20 duizend kilometer op de teller voor totaalprijzen inclusief alle importkosten van gemiddeld 40 procent onder de Nederlandse nieuwwaarde. Naast het feit dat om voornoemde redenen de kans aanzienlijk groter is dat u in Duitsland een auto vindt die voldoet aan uw wensen, valt er dus veel geld te besparen met het kopen en invoeren van een auto uit Duitsland.

Lexus kopen in Duitsland
Er worden jaarlijks tienduizenden occasions via paralel import naar Nederland geïmporteerd. In 2013 waren dit er ca. 88.000. Verreweg het grootste gedeelte hiervan wordt uit Duitsland ingevoerd. De auto's die het meest uit Duitsland worden geïmporteerd zijn van de Duitse automerken (respectievelijk Mercedes-Benz, Volkswagen, BMW en Audi). Lexus is minder goed vertegenwoordigd in aantallen maar dat neemt niet weg dat er forse besparingen mogelijk zijn door een Lexus in Duitsland te kopen en deze te importeren. Omdat het voordeel van het importeren van een auto uit Duitsland grotendeels fiscaal is ingegeven, loont het ondanks dat Lexus geen Duits automerk is dus wel degelijk ook om een Duitse Lexus te kopen en in te voeren in Nederland. Te meer omdat import vooral interessant is het hogere segment.
Via de diverse Duitse autosites kunt u zoeken in het aanbod van tweedehands Lexussen dat in Duitsland te koop staat. Voor extra zekerheid is het echter aan te raden voornamelijk naar aanbod van officiële Lexus dealers te kijken. Dit kan via onderstaande link:

Das Import heeft er haar bedrijf van gemaakt het kopen en importeren van een auto uit Duitsland van A tot Z te begeleiden. Via onze auto import service kunt u het gehele of gedeeltelijke traject van het invoeren van een auto uit Duitsland aan ons uitbesteden. U bepaalt zelf in welke mate wij u ondersteunen en altijd tegen de scherpste tarieven in de markt. Voor het toegankelijke tarief van slechts €200,- kunnen wij u al van dienst zijn en regelen wij al het papierwerk en wordt uw importauto ingevoerd door onze chauffeursdienst bij de RDW / Douane. Klik hier voor meer informatie over onze import service en overige dienstverlening.


Kosten invoeren
Als u een Lexus wilt invoeren uit Duitsland wilt u natuurlijk als eerste weten met welke kosten u rekening dient te houden. De voornaamste kostenposten zijn de aanschaf van de auto zelf, het transport en de BPM. De aankoopafwikkeling, het transport en eventueel de prijsonderhandeling kunnen wij u (kosten)efficiënt uit handen nemen met onze dienst voor Transport en aankoopafwikkeling. Wij doen dit voor een vast laag bedrag van €695,- (incl. verzekerd transport per oplegger) voor geheel Duitsland.
LET OP: voorkom dat u te veel BPM betaalt
Bij het invoeren van een tweedehands Lexus uit Duitsland wordt op de verschuldigde BPM aan de hand van de BPM afschrijvingstabel (ook bekend als BPM tabel) een forfaitaire korting verleend die is gekoppeld aan de leeftijd van de auto. Naarmate de auto ouder is neemt het kortingspercentage op de te betalen BPM bij invoer toe. De praktijk leert dat auto's met een leeftijd van tussen de zes en 36 maanden oud in werkelijkheid vaak minder hard afschrijven dan wat de afschrijvingstabel van de Belastingdienst Douane voor de BPM bij invoer zou doen geloven.
Een Lexus uit Nederland in deze leeftijdscategorie is daardoor vaak minder hard afgeschreven in de BPM dan het percentage wat u op de bruto-BPM (nieuwprijs-BPM) mag afschrijven van de Belastingdienst Douane bij import van een vergelijkbare tweedehands Lexus uit Duitsland. Dit verschil kan u al een flinke besparing in de te betalen BPM bij het invoeren van een Lexus opleveren. De meeste particulieren betalen echter te veel BPM bij het importeren van een auto uit het buitenland. Door slim gebruik te maken van ondoorzichtige en continu aan verandering onderhevige regelgeving en per in te voeren auto altijd individueel alle verschillende toegestane manieren om de rest-BPM mogelijkerwijs te drukken te toetsen, kunt u fors besparen op de te betalen rest-BPM. Ons consult verdient zich hierdoor negen van de tien keer terug.
Dit is specialistisch werk. Wij hanteren te allen tijde het voordeligste BPM regime en werken met hetzelfde officiële aangifte en calculatie programma als de Belastingdienst Douane waardoor onze BPM aangiftes gegarandeerd worden geaccepteerd en u zich geen zorgen hoeft te maken om onverwachte extra kosten, naheffingen of onnodige vertraging. Laat onze ruim tien jaar ervaring met het invoeren van auto's uit Duitsland voor u werken en betaal niet onnodig te veel rest-BPM bij het importeren van een auto door met onervaren partijen in zee te gaan of op onvoordelige wijze zelf uw BPM te calculeren.
Alle genoemde bedragen zijn exclusief 21% BTW *
* Over BPM wordt geen BTW geheven
Vrijblijvende offerte?
Heeft u een auto gevonden op internet? Stuur ons de weblink en wij sturen u vrijblijvend een indicatie van de totale kosten.
Bereken mijn kosten
Duitse occasions
Wij kunnen onder meer de volgende Lexus occasions voor u uit Duitsland invoeren:
