Auto zoeken Duitsland: hier zoekt u inclusief BPM en importkosten

Een auto uit Duitsland importeren wordt steeds gemakkelijker. Waar vroeger uitgebreide strooptochten op het internet of zelfs fysiek reizen in het buitenland nodig waren, zijn er tegenwoordig handige hulpmiddelen om het zoeken naar een geschikte gebruikte auto te vergemakkelijken. Das Import, een van de grootste en meest gerenommeerde marktpartijen die zich bezighouden met de import van auto’s uit Duitsland, presenteerde onlangs een revolutionaire zoek module. De concurrentie staat met lege handen.

Een auto zoeken in Duitsland

Wie op Google ‘auto importeren uit Duitsland’ intoetst, ziet meteen hoe hard het de laatste jaren in Nederland is gegaan met de importmarkt voor auto’s uit het buitenland. De vele aanbieders buitelen over elkaar heen met mooie beloften over unieke vereenvoudigingen van het importtraject en andere lokkertjes. Feit is dat door de Europese eenwording het importeren van auto’s een stuk is versimpeld. Maar anderzijds zijn er ook factoren die het beeld vertroebelen. Zo is de BPM-wetgeving nog altijd ondoorzichtig. En juist die BPM is heel belangrijk wanneer je een auto importeert.

Das Import is tussen de vele nieuwkomers op de groeimarkt van de import van auto’s uit (vooral) Duitsland een oude bekende. Al meer dan vijftien jaar houdt men zich bij dit Haarlemse bedrijf bezig met de import van auto’s uit ons buurland. Bij Das Import vinden ze dat de klant gebaat is bij duidelijkheid en daadwerkelijk functionele ondersteuning op punten waar het importtraject problemen kan opleveren. Dat is bijvoorbeeld bij het uitrekenen van de BPM. Omdat de wetgeving op dit punt niet bepaald eenduidig is en er bij het vaststellen van het gunstigste BPM-tarief juist wél veel geld te besparen is, besteden de mensen van Das Import aan het uitrekenen van de BPM graag en terecht de nodige aandacht.

Een auto vinden in Duitsland

Het sympathieke van Das Import is bovendien dat het bedrijf niet terughoudend is met het delen van de door de jaren heen vergaarde vakkennis over het importeren van auto’s. Het is doorlopend op zoek naar constructieve hulpmiddelen voor iedereen – klant of niet – die geïnteresseerd is in de import van een auto uit Duitsland. Een van de laatste bewijzen hiervan is de geheel nieuwe zoekmodule die Das Import enige tijd geleden in zijn website heeft geïntegreerd. Dankzij deze nieuwe module is het opeens een stuk eenvoudiger geworden om het grote Duitse occasionaanbod te doorzoeken.

De zoekpagina van Das Import bevat circa 200.000 jongere gebruikte auto’s op de Duitse markt. Doordat het aanbod afkomstig is van geselecteerde partijen, is het per ongeluk in contact komen met een minder bonafide bedrijf zo goed als uitgesloten. Maar de grootste winst van de zoekmodule zit hem in de unieke eigenschap dat de presentatie van de auto een prijs noemt die veel realistischer is dan de ‘kale’ verkoopprijs die overal elders op het internet wordt getoond. Het importeren van een auto brengt nu eenmaal kosten met zich mee die per auto bovendien ook nog variabel zijn. De zoekmodule van Das houdt hier op ingenieuze wijze rekening mee. U kunt bij het bekijken van de zoekresultaten dus meteen zien of de auto na afrekening van alle bijkomende importkosten binnen uw budget zal passen of niet.

Das Import bewijst met de nieuwe zoekpagina alle geïnteresseerden voor een uit Duitsland geïmporteerde auto een waardevolle dienst. Het bedrijf brengt hiermee de zoekvragen ‘auto zoeken Duitsland’ en ‘auto vinden Duitsland’ dichter bij elkaar dan ooit het geval is geweest.

Het online zoekformulier is te vinden op: www.dasimport.nl/aanbod of u kunt direct uw nieuwe importauto zoeken via onderstaand zoekformulier:


Vorig bericht Volgend bericht

Direct in uw mailbox! Meld u nu aan:

Bedankt voor uw aanmelding.
Om uw profiel compleet te maken hebben wij nog een aantal vragen voor u.
1/4 2/4 3/4 4/4
Op welke termijn wilt u een auto importeren?
Wat is uw budget?
Wat rijdt u het liefst?
Wat is/zijn uw favoriete merk(en)?
Uw gegevens
Bedankt voor het invullen.
Wij kunnen nu nog relevanter zijn in de e-mails die wij u sturen.