Slim auto importeren: doorzoek 225.165 merkdealer importauto’s op één website

In Nederland verkopen de merkdealers al jarenlang te weinig nieuwe auto’s om de groeiende vraag naar jonge gebruikte auto’s bij te kunnen benen. Hierdoor is het voor degene die op zoek is naar een gebruikte auto lastig om op basis van het Nederlandse aanbod een exemplaar te vinden dat geheel aan zijn wensen voldoet. Het zal duidelijk zijn dat deze schaarste invloed heeft op de prijzen van tweedehandsauto’s in Nederland.

Wie slim is en een mooie gebruikte auto zoekt, doet er om deze reden goed aan om ook eens over de grens naar een importauto te kijken. In het bijzonder in Duitsland is de situatie op de automarkt namelijk geheel anders waardoor importeren zeker loont. Hier treft de geïnteresseerde koper geen schaarste, maar juist een overvloedig aanbod van jonge auto’s, veelal met een royaal uitrustingsniveau en een lage kilometerstand.

Keuzestress

In Duitsland valt voor de autoliefhebber dus wat te halen. Een auto importeren is dan ook al jaren gemeengoed. Maar het overweldigende aanbod creëert een nieuw probleem: hoe verken je vanuit Nederland zo’n overvloedige markt? Het internet is natuurlijk geduldig, maar als relatieve leek is het feitelijk ondoenlijk om overzicht te krijgen over het volledige aanbod en, niet te vergeten, de aanbieders… Hoe betrouwbaar zijn die laatstgenoemde? Niemand zit erop te wachten om kosten, uren en kilometers te maken voor een teleurstelling of, nog erger, een regelrechte miskoop.  

Kosten

De omvang van de markt en de kwaliteit van de aanbieders zijn echter niet de enige factoren die een zekere schimmigheid teweegbrengen. Met de import van een auto uit Duitsland zijn namelijk altijd extra kosten gemoeid. Het grote probleem met die kosten is, dat je niet zo gemakkelijk kunt uitrekenen hoe zwaar de invoer van de auto in Nederland op het aankoopbudget zal gaan drukken. De regelgeving op dit gebied in ons land is, voorzichtig uitgedrukt, de laatste jaren nogal grillig geweest. De belangrijkste kostenpost bij de import van een auto uit het buitenland is de BPM. De BPM is geen vast tarief, maar is afhankelijk van een aantal factoren. Voor de koper schept dit in de eerste plaats een zekere mate van onzekerheid: wat zal mijn nieuwe auto me nu werkelijk gaan kosten?

Een slimme zoekmodule

Wij houden ons al meer dan vijftien jaar bezig met de import van auto’s uit Duitsland. In een onoverzichtelijke markt als deze is ervaring een vereiste. Fouten kunnen duur uitpakken. Daarnaast hebben wij sterk ingezet op innovatie. Onder meer door de ontwikkeling van een slimme zoekmodule waarin alle merkdealer importauto's van de grote Duitse merken worden verenigd en worden getoond inclusief BPM en importkosten. Met de zoekmodule van Das Import – onderaan deze pagina – krijgt de geïnteresseerde het aanbod te zien van een ruim aantal geselecteerde, gegarandeerd betrouwbare aanbieders (uitsluitend merkdealers). Gemiddeld levert dit een aanbod van minimaal 250 tot 300 duizend auto's op. Maar wat helemaal fijn is: dankzij geavanceerde techniek wordt bij elke auto niet de ‘kale’ vraagprijs in Duitsland getoond, maar een bedrag dat is opgebouwd uit die vraagprijs plus een realistische benadering van de importkosten. Een unieke feature die het zoeken naar een importauto enorm vereenvoudigt!

Vergeet dus urenlang vruchteloos en doelloos surfen waarbij onduidelijkheid troef is. Wie slim een auto uit Duitsland wil importeren, start zijn zoektocht met de zoekmodule van Das Import.

Slim auto importeren: doorzoek 225.165 merkdealer importauto’s

Vorige Volgende
Bekijk alle referenties
Bekijk alle import autos

Stappenplan auto importeren

1. Aankoop
2. Transport
3. RDW
4. BPM
5. Extra's
6. Rijklaar